Laatste dag in Bangkok

Donderdag was onze laatste, voorlopig, dag in Bangkok. Morgen vertrekken we naar Phuket. Vandaag zijn we in de morgen met de metro naar de grote shopping malls geweest.

Een avontuur om je weer tussen al die mensen te drukken en op het juiste station weer uit te stappen. We hebben ons al verplaatst met een taxi en de tuktuk, maar dat was geen optie vanwege de drukte op straat naar dat deel van Bangkok dat wij hebben bezocht.

Zo zien de wegen er in bepaalde delen van deze stad eruit. Dat schiet niet echt op. Na een ritje van 10 minuten waren we op de plaats van bestemming. Met de taxi had dat minste een uur gekost. Snel naar buiten en dan het grote winkelcentrum in.

Veel winkels met belachelijk dure merken. Ook de merken die we in Nederland vinden in de ‘gewone’ winkel zijn hier duurder dan bij ons. Dus typisch als een Nederlander langs al die winkels, “kijken kijken niet kopen”. Uiteindelijk hebben we ons getracteerd op een typisch Thaise maaltijd (voor weinig geld).

Na de lunch maar weer terug naar het hotel. We gaan vanavond naar de nachtmarkt, Patpong. Even bijkomen bij het zwembad. Echter we hadden weer eens pech. Veel wolken, wat op zich fijn is in Thailand, maar deze waren dreigend.

Ineens hele dikke druppels en daarna onweer. We vluchten naar een overkapping waar we lekker konden genieten van deze buien, want de temperatuur bleef wel goed.

Om 7 uur ’s avonds zijn we lopend naar de nachtmarkt van Patpong gegaan, die bekend staat om de bekende nepartikelen en de vele dames, of jongens, van lichte zeden.

Dus eerst een nephorloge kopen en daarna kun je ook middeltjes krijgen om je verder op in het vertier te storten.

Het viel allemaal een beetje tegen. Typische producten en verkopers, en ook de meiden heel typisch. Echter na 30 minuten hadden we alles wel gezien. Snel terug naar het hotel voor een drankje.

En nu de koffer inpakken. Morgen met het vliegtuig naar Phuket.