Painted hills, 19 juli 2019

Vrijdag, vanmorgen vroeg uit bed want de Painted Hills zijn op haar mooist bij zonsopgang en zonsondergang. Om half 7 ontbijt in ons ‘fantastische motel’. Twee geroosterde boterhammen met jamgelei.

Om half 8 vertrokken we voor een mooie autorit van een uurtje door de bossen en langs mooie meertjes. Een scherpe bocht naar links en ineens rijd je een soort woestijn in. Na 2 km zien we de eerste mooie heuvels. Snel stoppen en een selfie maken.

De temperatuur is aangenaam. Op deze hoogvlakte zakt de temperatuur tot onder de 10 graden in de nacht. Een vest is dan geen overbodige luxe. De zon warmt de omgeving al snel op. Snel weer de auto in en verder rijden. De weg gaat over in een stoffig grindpad. We komen als éën van de eersten aan in dit park. Onderweg zijn we hooguit 2 auto’s tegen gekomen.

We hebben hier 3 plekken bezocht met allemaal schitterende uitzichten.

Na 2 uur rondrijden en wandelen komt de zon hoger te staan en gaan we ook andere bezoekers zien. We wandelen nog kort rond en verlaten dan deze bijzondere woestijn.

Aan het einde van de middag komen we aan in Klamath Falls. Hier blijven we 2 nachten. Morgen Crater Lake, een bijzonder vulkanisch meer.  Nu even lekker bijkomen bij het zwembad.